Hjælp til køb og valg af størrelse

Vi anbefaler, at du bruger vores størrelsesguide, som du finder på alle vores produkter. Vi laver individuelle størrelsesguides til hvert produkt ved at måle alle størrelser op i hånden for hvert stykke tøj, vi sælger. Det gør det meget nemt for dig at vælge den rigtig størrelse.

Du kan læse mere om, hvordan du nemmest vælger størrelse her.

Det er de, fordi vi laver individuelle størrelsesguides til hvert produkt. Vi måler alle størrelser op i hånden for hvert stykke tøj, vi sælger.

Det gør det meget nemmere for dig at vælge den rigtig størrelse.

Du kan læse mere om, hvordan du nemmest vælger størrelse her.

Det nemmest er at tilføje alt det du gerne vil købe til din indkøbskurv inden, du betaler. På den måde køber du det hele på én gang— og så sender vi også det hele til dig på én gang.

Fortrydelse, ombytning og returnering

Ja! Du skal ikke beholde noget, du ikke bliver glad for. Du kan sende hele eller dele af dit køb retur og få dine penge tilbage til og med 14 dage efter, at du har modtaget din ordre.

Tøjet skal være i samme stand som ved modtagelse. Det betyder, at du gerne må prøve det på. Men lad være med at rive mærkerne af eller tage det i brug.

Det er vigtigt, at tøjet på ingen måde lugter af mados eller tobaksrøg. Ellers kan vi ikke refundere dine penge, da vi så ikke kan sælge tøjet videre.

Du skal bare sende det retur til vores lager. Så refunderer vi pengene til dig, når vi modtager det. Husk at udfylde snippen i bunden af den følgeseddel, du fik med i ordren.

For at gøre det nemt for dig, sender vi tøjet i en pose med genluk, som du kan returnere i. Så slipper du for at skulle tænke på emballage.

Alt efter hvilken fragtmetode du vælger, vedlægger vi også en returlabel eller fortæller dig, hvordan du nemt kan booke en returnering.

Til sidst skal du bare indlevere pakken i den nærmeste pakkeshop, der modtager pakker fra det fragtfirma, du har valgt.

Hvis du gerne vil bytte noget af dit køb, returnerer du blot det du vil bytte og bestiller de “nye” varer på webshoppen helt normalt.

Så sender vi dig dine “nye” varer med det samme og refunderer dig pengene for de “gamle”, når vi modtager dem på vores lager.

Vi gør det på den måde for at sikre os, at den varer du ønsker at bytte til ikke bliver udsolgt i mellemtiden, og for at sikre os, at vi ikke ender med at have nogle økonomiske mellemværender pga. fejl.

Vi refunderer dine penge hurtigst muligt efter, at vi modtager din returpakke på vores lager. Typisk inden for 2 hverdage. Vi refunderer til samme konto, som du har betalt med.

Vi plejer at sige, at det kan tage op til 10 dage fra, du har sendt dine returvarer til, at du får dine penge. Af en eller anden grund tager det længere tid at sende en returpakke end, når vi sender til dig.

Hvis du ikke har modtaget dine penge efter 10 dage, er der sandsynligvis sket en fejl undervejs i fragten. Så skal du bare skrive til vores kundeservice, så sporer vi pakken og refunderer dine penge.

Hvis du bruger en af vores tilbudte returløsninger, fratrækker vi 49 kr. fra din refundering. Det svarer til det beløb, vi betaler fragtfirmaet.

Vi ville gerne kunne tilbyde dig gratis retur. Men vi må erkende, at det simpelthen ikke kan lade sig gøre i vores lille familiebiks. Udover at vi betaler 49 kr. i fragt til PostNord per returpakke, bruger vi mange timer på at håndtere returvarer - pakke dem op, refundere penge, dampe tøjet, så det ikke er krøllet, osv.

Så de 49 kr. dækker kun en lille del af de ressourcer, vi bruger på det, men det er nok til, at vi fortsat kan drive vores lille familiebiks.

Alternativt kan du vælge selv at købe din returfragt. Så fratrækker vi ikke 49 kr. Men det koster typisk mere end de 49 kr., da vi har en god aftale med PostNord - og så er det også dit eget ansvar, hvis pakken skulle blive væk undervejs.

Levering

Du kan få din pakke leveret på følgende måder:

  • Levering til en PostNord pakkeshop: 39,99 kr.
  • Hjemmelevering med PostNord: 59,99 kr.

Begge dele tager typisk 2 dage fra, vi har afsendt din pakke. Vi afsender senest næste hverdag efter din bestilling.

Du får gratis fragt til en PostNord pakkeshop på alle ordrer over 800 kr.

Vi anbefaler, at du starter med at spore din pakke for at se, om den snart er hos dig. Det kan du gøre i din mail, vi har sendt til dig, da vi afsendte din pakke.

Hvis det ser ud til, at der er sket en fejl undervejs, skal du bare kontakte vores kundeservice. Så kontakter vi fragtmanden og sender dig en ny, hvis den viser sig at være blevet væk.

Betaling

Du kan betale med MobilePay, Dankort, Visa Dankort, Visa Electron, MasterCard, JCB og Maestro.

Uanset hvad du vælger, bliver alt din data krypteret. Det betyder, at alt du indtaster er beskyttet og skjult fra andre. Hverken vi eller andre kan se dine kortinformationer.

Ja! Du kan nemt betale din ordre med MobilePay, hvis du har app'en på din mobiltelefon. Du skal bare vælge "MobilePay", når du betaler.

Du kan læse mere i vores guide til betaling med MobilePay her.

Hvis du gerne vil have hjælp til betalingen, kan du skrive eller ringe til vores kundeservice her.

Vi trækker først pengene, når vi har afsendt din ordre. Det er lovbestemt efter den danske lovgivning.

Du betaler faktisk ikke i samme sekund, som du indtaster dine kortoplysninger eller bruger MobilePay. Du giver bare tilladelse til, at vi må trække pengene fra din konto.

Nej. Vi hverkan kan eller vil trække flere penge end det beløb, du har købt for i din ordre.

Du betaler faktisk ikke i samme sekund, som du indtaster dine kortoplysninger eller bruger MobilePay. Du giver bare tilladelse til, at vi må trække pengene fra din konto. Og vi kan ikke trække flere penge end det beløb, du har købt for.

Butikker

Vi har følgende butikker:

  • Gårdbutikken i Middelfart: Hovedvejen 126, 5500 Middelfart
  • Showroomet i Hadsten: Gl. Sellingvej 1G, 8370 Hadsten

Vores fysiske butikker har kun åbent på udvalget dage.

Du kan læse mere om åbningstiderne på vores hjemmeside her.

Du kan også melde dig ind i vores vores Facebook grupper, som handler specifikt om butikkerne. Meld dig ind her:
- Butik Patina - Middelfart
- Butik Patina - Hadsten

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål?

Så vil vi meget gerne hjælpe dig!

Vores kundeservice sidder klar til at hjælpe dig mandag, onsdag og torsdag fra 9-11. Ring til os på 39 39 30 95.

Hvis det ikke er akut, må du meget gerne skrive en besked til os via nedenstående formular. På den måde hjælper du os med at sørge for, at det de mere akutte henvendelser får hjælp i telefonen 💕

Send besked til kundeservice her

Denne side er beskyttet af reCaptcha, og Googles Politik om beskyttelse af persondata og Servicevilkår er gældende.